23 apr. 2013

Scurtă bibliografie. Păsările


            Se pare că de ceva vreme avem un ”proiect” nou, eu și Una. Atâta doar că eu nu mi-am dat seama. De vreme ce am ignorat semnele discrete, Una a trecut la un limbaj mai puțin echivoc: de cum intră pe ușă, la întoarcerea de la grădiniță, înainte să se descalțe sau să spună bună ziua, întreabă dacă i-am pregătit ceva despre păsări.

            Căci despre asta e vorba: despre păsări. Astăzi, în sfârșit, după grădiniță-plimbare-balet-masă-joacă-duș-citit (nu neapărat în ordinea aceasta), ne-am așezat și-am făcut liste. Lista Unei e, în întregime, cu lucruri pentru Petru. Lista mea e doar o schiță, resursele sunt, pe tema asta, imense. Aproape că nu-mi vine să mai deschid nimic, pentru că deja mi-e imposibil să aleg din noianul de activități grozave peste care am dat.

Lista Unei:

·         să mergem mai des să hrănim porumbeii din parc;

·         să ascultăm sunete și cântece păsărești cât mai diverse;

·         să adunăm ouă, pene, puf, fulgi, crenguțe, semințe cu care să se joace;

·         să meșterim o jucărie cu păsări (încă nu știu cum ar trebui să arate, dar nici Una nu știe; prin urmare, timpul e de partea mea).

 
Lista mea:

Cum vă spuneam, resursele sunt copleșitoare. Aproape fiecare pagină trimite, mai departe, spre zeci de alte idei nemaipomenite:

·         Living Montessori Now – o mică enciclopedie pe tema aceasta;

·         Montessori MOMents

·         Homeschool Share

·         See How They Grow –Chick – o carte găsită pe We Give Books, în speranța că vom strecura și puțină engleză;

·         Cum să desenezi o pasăre;

·         O idee care sigur îi va plăcea Unei: de câteva săptămâni tot trece în revistă păsările din jurul nostru, numai nu le-a adunat pe toate la un loc.
 
Avem enciclopedii, păduri, parcuri. Cred că ne mai trebuie doar timp și soare!

12 comentarii:

  1. Te poti lega de pasarile calatoare ce tocmai se intorc.Am vazut cateva berze de-a dreptul incantatoare!
    Unde mai pui ca-s pe vine si randunelele.
    Cat despre liste,o parere daca mi-e permis:Una este cea care are prioritate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti imaginezi ce uimita am fost cand I-am vazut lista! Evident ca are prioritate, si acum, recitind-o, fac ochii mari si ma intreb cand a crescut copilul asta asa! <3

      Ștergere
  2. Buna, Andru!

    Am gasit link-ul acesta:

    http://www.exploringnature.org/db/subcat_detail_index.php?dbID=43&subcatID=34

    O primavara frumoasa!

    Ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim asa de mult, Ramonetta! E o arhiva extraordinara acolo!!!

      Ștergere
    2. Cu placere! :)
      Si eu iti multumesc pentru articolele interesante pe care le citesc de fiecare data!

      Ștergere
  3. Poate va imprieteniti cu simpaticele pasari de la intersectia 3rd&Bird :) - http://www.youtube.com/watch?v=jMEMmMPsL2g
    http://www.bbc.co.uk/cbeebies/3rd-and-bird/makes/

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce plan de lectie frumos! O multime de idei faine, trebuie sa incep si eu sa studiez temele mai in amanunt cu S.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca Una e mai organizata decat mine, deja bifeaza cu Petru o multime de lucruri de pe lista ei! :)) Eu mai trag de timp! :))

      Ștergere
  5. Am vazut acum citeva resurse free, poate mai gasiti ceva simpatic:)
    http://www.freehomeschooldeals.com/five-free-resources-to-learn-about-birds/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow, jocul de memorie e dragalas infinit, e cu sunete in interiorul pdf-ului, abia astept sa il joc cu picii, cred ca si voua o sa va placa.
      http://www.currclick.com/product/36294/Birdcall-Memory-Game-with-Audio

      Ștergere
    2. Am descarcat si eu tot, tot, tot! Una vrea oricum sa-si prelungeasca nitel vacanta, deci o sa avem timp sa incercam de toate!

      Ștergere