14 iul. 2013

O zi de vacanță și un joc matematic


           O zi la țară e, de obicei, o zi de vacanță perfectă. Ai spune că e destul mult soare, câmpul plin cu fluturi și cu lăcuste, întâlnirea cu copacul ei – un nuc pe care-l iubește și cu care vorbește minute în șir. Ultimele căpșune de anul acesta, primele pere coapte, albine în florile mari de dovleac, cartofi noi semănați de ea, ouăle pe care le culege singură din cuibar.

            Dar înainte ca toate acestea să devină interesante, a cerut să rezolve niște mistere. Eu n-am întotdeauna mistere proaspete în buzunarul de la blugi. Dar ea a venit cu o idee, împreună am dezvoltat-o și iată ce-a ieșit.

            Am desenat ”harta” curții. Mă rog, o schemă aproximativă, sigur o să vă iasă ceva mai frumos sau măcar mai exact.


            Am pregătit ”misterele” – patru probleme de matematică despre dispariția misterioasă a unor buline de pe o rochiță, despre bărbați cu pălării colorate, despre niște creioane care n-au mai ajuns în cutia lor după ce au participat la o întâlnire secretă a creioanelor colorate. ”Misterul” preferat al Unei spunea așa: ”Dintr-o mașină au coborât 2 copii, 5 pisici, 3 doamne și 2 bărbați cu barbă. Câți oameni au coborât, în total, din mașină?”


            Am ascuns bilețelele cu probleme prin curte și am marcat pe hartă” locul fiecărui ”mister”.

            Am înmânat detectivului harta și domnișoara a purces la căutat&rezolvat mistere.

            A citit fiecare bilețel.


            A încercuit informațiile esențiale pentru rezolvarea misterului.


            A transpus povestioara de pe bilețel în termeni matematici și a rezolvat fiecare operație matematică/mister.


            Pentru că le-a venit de hac tuturor misterelor, a fost încoronată detectiv-șef.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu