17 iul. 2014

5 minute pe zi. Matematica alături de delfini



            Salturile spectaculoase ale delfinilor ne-au ajutat să repetăm număratul din 2 în 2, din 5 în 5, din 10 în 10. Am scris numerele la întâmplare într-un fel de ”șotron” albastru - fiecare casetă era, chipurile, un val. Iar delfinul a sărit de pe un val pe altul, crescător și descrescător.

            Delfinii ne-au arătat care număr e mai mare sau mai mic.


            Am reunit mama și puiul rezolvând calcule simple. Repetăm des adunările astea pentru ca Una să le poată memora, în ideea că-i va fi mai ușor când va avea de făcut calcule complexe.



            Am analizat datele dintr-un grafic. (Îl găsiți aici: grafic.)



        Am rezolvat probleme de matematică urmând câțiva pași obligatorii: am citit atent textul, am subliniat/încercuit informațiile importante, am transpus aceste informații în limbaj matematic și am găsit soluția problemei. Problemele le-am scris într-un ppt. pe care-l puteți descărca (de aici) și modifica așa cum vă place.

2 comentarii:

  1. Super joaca voastra, m-a dat gata textul de la inceputul problemei: "Sa ne inchipuim ca esti un biolog marin" :) Foarte frumos...si fetele se joaca si isi inchipuie multe lucruri: ca au o foca cu sutien mov, ca sunt un delfin liber, sa inoata cu testoasele si asculta cantecul balenelor. Multumim mult pentru pdf-uri! Sunt foarte utile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca totul e ambalat intr-o poveste, cum altfel! :) Vizualizez acum foca si sutienul ei mov, cred ca de aici ar iesi un roman intreg! :)))

      Ștergere