Despre ritmul pe
care nu-l avem. Nu acela comun, în orice caz, ritmul care să ne sincronizeze pe
toți și
să ne armonizeze în ceea ce facem, în ceea ce ne dorim. Ultimele două
săptămâni au fost un eșec, dacă mă raportez la ceea ce-mi imaginasem că putem face legat de tema pe care Petru și-a
ales-o, pompierii. N-am făcut mai nimic, ai crede – dacă mă uit printre
fotografii, dau peste două-trei fișe/activități,
probabil pe acelea am reușit să le fotografiez înainte să-mi ies din pepeni și să-mi spun că așa nu mai merge! Și
ceva trebuie făcut! Cineva trebuie să se dea pe brazdă, că doar nu-i de joacă aici!
Da, cineva s-a dat pe brazdă. Despre
mine e vorba, desigur, căci Petru n-a avut niciodată o problemă cu urmatul
drumului drept. Atâta doar că, deocamdată, drumul ăsta nu trece pe lângă
minunatul P de la Petru sau de la pompier, P n-are decât să fie de la ce vrea
el, că Petru n-o să-și rupă nici măcar trei secunde din timpul lui prețios
ca să-l bage în seamă. Drumul lui Petru nu trece pe lângă
minunatele cifre pe care eu i le tot scot în cale, doar-doar o face și
domnișorul meu cunoștință cu ele. Nu-i pasă! Iar eu scrâșnesc
printre dinți câte-un ”ehei, la vârsta ta, Miruna…”, apoi o
mituiesc pe bunică, să i le îndese ea pe gât, poate merge altfel cu un alt ”profesor”,
o mituiesc pe Miruna, să se joace ea de-a grădinița
cu Petru – ei îi place, lui, deloc.
Așadar,
m-am dat pe brazdă, am mâncat hârtia aia pe care am scris minunata planificare
a activităților grădinițești și
l-am observat pe domnișor în mediul lui natural. M-am uitat
mai atent la el. Îi place jocul de rol. Mult, mult, mult. Se scufundă în
scenarii interminabile în care amestecă pompierii și
dinozaurii și vulcanii și
pe Năsturel și mine, și
pe soră-sa și
pe orice-i mai iese în cale. Îi place să-i citim. Citim mult, des, cărți
pe care și le alege singur. Nu, nu le-a învățat
pe de rost deși i le citim frecvent, dar ni le
povestește savuros, interpretând personajele atent și
implicat. El e și Scufița
Roșie, și
vânătorul
în povestea asta pe care nu credeam c-o s-o mai citesc vreodată. Una a
detestat-o și eu rămăsesem cu impresia că așa
e cu toți copiii. Dar Petru iubește
povestea, așa că iată-ne reluând scenariul mai des decât pot
eu duce (e drept că avem, pentru asta, o variantă destul de soft de la
editura Flamingo GD, moștenită de la Una). Îi place să lupte. Băiețește,
cu tăvăleli, cu pumnii strânși, cu moaca mititică încruntată de zici că acum te face praf și
pulbere. Și chiar nu te menajează deloc, deja
m-am retras din ring și i-am spus clar că partea cu luptele e de acum numai a lui și
a lui taică-su. Îi place să picteze, și
facem asta des. Mereu îi vine câte-o idee grozavă la care, desigur, nu m-aș
fi gândit, așa
că nu ține
de mine să planific nimic – doar îi pun la îndemână ce-mi cere. Și-i
place să vorbim franceză. Ceea ce mie ar trebui să-mi ajungă.
Unde-i ritmul în toată povestea asta?
Pe undeva, pe aproape. N-am de gând să-l mai întreb pe Petru despre ce ar vrea
să învețe, asta e sigur. O să lăsăm cumva să curgă
lucrurile de la sine, în frumusețea lor firească. Iar când puștiul o vrea să învețe
alfabetul, are pe cine să întrebe!
Ei, cum unde e ritmul? L-ati gasit, e ritmul lui Petru, desigur!
RăspundețiȘtergereMie nu mi-au prea iesit nicicand temele de acest gen, cu Irina, cand era mai mica. Termina rapid cu o tema, daca ma vedea a doua zi cu fise legate de aceeasi tema, se uita ciudat la mine :))
Ce am invatat eu - copiii mici, de varsta lui Petru, au un ritm foarte rapid de a prelua informatia. Pana ai scos tu fisa cu P si pompieri pe ea, el deja a vazut-o, pana sa incepi tu sa ii explici, el deja e gata, a aflat ce era de aflat si e nerabdator sa afle ceva nou. Nu renunta la litere si cifre, arata-i-le rapid de 1-2 ori pe zi, stil flashcards, imagini clare, si vei vedea ca va fi atent.
Mai ales baietii, daca ii tii minte in sir peste o fisa, se plictisesc de numa ...
Iar daca ii place franceza ... e minunat!
Mult spor sa aveti!
Ai o tona de dreptate, Adina - nu merg, la Petru, temele astea lungi. Cu Una au functionat genial, lui ii trebuie altceva, mereu altceva. Iar presiunea pe care eu am pus-o pe momentele noastre de invatat cred ca si-a spus si ea cuvantul... Musai trebuie regandita&relaxata abordarea!
ȘtergereIti multumesc mult ca ti-ai facut timp sa scrii, conteaza enorm pentru mine!