26 ian. 2014

Cât de magică e ”Magic Lilli”?


          Destul cât să fie citită de-un livrovor mic și căpos, căruia îi e limpede că e mult mai ușor să-ți citească altul decât să citești singur. De Una mea vorbesc, desigur! Dar colecția de cărticele care o au drept protagonistă pe Lilli, micuța vrăjitoare din desenele animate, a trecut de cenzura extrem de strictă pe care Una o exercită în materie de cărți citite pe cont propriu. Noi le-am descoperit prin vară și dacă atunci le-am fotografiat în iarbă, trebuia ca acum să vi le arăt ninse, nu? J
 

Volumele au apărut la editura Aramis și sunt grupate pe două niveluri – unele pentru 6 ani, altele pentru 8 ani. Prețul mi se pare excellent, raportat la calitatea cărților - coperta e cartonată, ilustrațiile sunt tipărite îngrijit, culorile sunt frumoase și clare, paginile sunt legate solid.

Deocamdată, Una a citit două dintre cărțile destinate primului nivel și reacția ei a fost încurajatoare. Povestea nu e plictisitoare, scrisul mare face lectura odihnitoare pentru ochi. Paginile conțin destul text dar distribuit în rânduri scurte, care lasă impresia că termini repede și că lași în spate o cantitate serioasă de text.
 
 
E un truc simplu acesta, dar tare eficient! Pentru Una, care nu-i cititoare pătimașă, criteriul suprafeței citite încă e extrem de motivant!


Cuvintele sunt, în mare parte, destul de scurte și se repetă destul de regulat pe pagină – lucru iarăși important pentru un începător. Lucrul acesta îmi de înțeles că aceste volume au fost cu adevărat concepute pentru cititori mici, spre deosebire de volume similare de la editura Gama, încărcate de cuvinte luuuungi și de fraze și mai lungi.
 

Diferența dintre volumele pentru 6 ani și cele pentru 8 ani se regăsește mai ales în complexitatea poveștii și a cantității de text de pe pagină. Scrisul e la fel de mare care și în cele pentru vârste mai mici.
 
 
 

5 comentarii:

  1. Inclin sa cred ca pentru orice copil,criteriul suprafetei citite este foarte important. Se vede treaba in ultimul timp, ca acest criteriu e valabil si pentru multi dintre adulti.
    Spor la citit! Cu sau fara criterii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ii spun "norma la hectar"! :)) Sanatosi sa fim dar expusi cat mai frecvent la virusul asta la cititului patimas, poate se ia! Macar prin contagiune sper sa ajunga si la Una mica!

      Ștergere
  2. Ilustratiile seamana cu cele de la Pixi, initial am crezut ca e o carte din colectia respectiva. As fi curioasa cine le-a facut, vad ca tot din Germania e cartea originala. Si apropo, am cumparat Baietelul mancator de carti (il voiam de cand l-am vazut la tine si am tot asteptat o oferta si l-am gasit la jumatate de pret in bazarul unei mamici) si Eliza s-a revoltat ca e muscata ultima coperta : )))) E foarte haioasa cartea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am verificat - ilustratii de Birgit Rieger.
      Ma bucur ca va place baietelul livrovor. Ca de obicei, am emotii cand altii dau bani pe carti care mi-au placut mie. Acuma respir un pic mai usurata!

      Ștergere
  3. nu-mi venea să cred că mă voi reuni vreodată cu fostul meu iubit, eram atât de traumatizat, rămânând singur, fără corpul care să rămână lângă mine și să fiu cu mine, dar am fost atât de norocos într-o anumită zi să întâlnesc acest lucru dr. puternic, vrăjitor Dr Wight, după ce i-a spus despre situația mea, a făcut tot posibilul uman ca să vadă că iubitul meu se întoarce la mine, într-adevăr, după ce a lansat vraja, fostul meu iubit a revenit la mine mai puțin de 48 de ore, a venit fostul meu iubit înapoi, implorându-mă că nu mă va mai părăsi niciodată, 3 luni mai târziu ne-am logodit și ne-am căsătorit, dacă aveți aceeași situație, contactați-l pe dr. wight, pe e-mailul său: wightmagicmaster@gmail.com. mulțumesc foarte mult, domnule, că mi-ați readus fostul iubit înapoi, adresa de e-mail a lui: wightmagicmaster@gmail.com.

    WhatsApp: +17168691327

    RăspundețiȘtergere