De prin iarnă
plantăm mereu semințe. Mai mereu încolțește
câte ceva prin casă, de obicei boabe de fasole de care copiii trebuie să aibă
grijă. Ei le udă/uită să le ude, ei le observă schimbările, ei anunță triumfători apariția câte unei frunzulițe noi. Exercițiul
e bun mai ales pentru Petru, pentru care observațiile
astea directe fac mai mult decât 1000 de lecții
pe care le-aș putea eu pune la cale. Când au
înflorit plantele de fasole, tot prin iarnă, el s-a bucurat ca un grădinar
adevărat, dar când s-au ofilit frunză, cu frunză, el s-a necăjit cel mai tare –
de, ghivecele mici, iar ”plăntuțele” noastre erau acum mai înalte decât
geamul.
Pe 22 aprilie însă, de ziua Pământului,
am luat totul de la capăt. Am folosit un ghiveci improvizat dintr-un bidon de
plastic (ideea Mirunei, să reciclăm) și-am semănat floarea-soarelui. Pentru că am eu o slăbiciune pentru
florile astea mari și frumoase. Câteodată-mi trece prin
minte să-mi umplu buzunarele cu semințe pe care ”să le scap” peste tot pe unde trec, să-mi semăn drumul cu
flori. Câte-ar răsări? Câte-ar ajunge să înflorească așa,
în semn de complicitate?
Așadar,
de pe 22 aprilie urmărim cum plăntuțele noastre luptă să se înalțe. Sunt încă mărunțele
și-i
greu de ghicit, numai privindu-le, ce minunăție va înflori cândva în ghiveciul nostru. Între timp, folosim câteva carduri care
surprind toate acele extraordinare etape ale trecerii de la sămânță la plantă. (Sursa materialului: aici)
Pentru că am început să ghicim de ce
are nevoie o plăntuță pentru a se dezvolta, jucăm un joc descoperit într-un pachet de fișe gratuite care are ca temă grădina/grădinăritul. Jucătorii întorc, unul câte
unul, jetoanele cu imagini și de fiecare dată când descoperă ceva ce ajută floarea să crească (un sol fertil, soare, apă etc., colorează o casetă de pe tulpina plantei (sau, așa
cum am făcut noi, folosește o pietricică verde pentru a marca felul în care floarea se înalță). Când toate cele șase
casete sunt colorate/acoperite, grădinarul poate sărbători. Noi am folosit de două ori imaginea cu soarele, altfel nu aveam destule cărți de joc pentru a finaliza ”misiunea”.
Printre picături, citim despre
germinație în enciclopediile pe care le avem în casă și ne uităm la un film ex-tra-or-di-nar realizat de Neil Bromhall. El a urmărit germinația mai multor tipuri de semințe și a obținut un minut jumătate de spectacol vegetal incredibil. Mult timp de acum încolo, valsul care însoțește imaginile va fi (și) pentru mine muzica însăși a primăverii, a bucuriei de a fi în lumină, aproape de atâtea miracole mărunte. Încă n-am scos la iveală o serie de
carduri foarte frumoase concepute de Ioana, de la Lumea noastră colorată, care cu siguranță o să mai învioreze zilele luuuungi în care pare că nimic major nu se întâmplă în ghiveciul cu floarea-soarelui. Și
așteptăm, așteptăm…
Povești din alte primăveri:
Deschide ochii! Povestea seminței
Socoteala de acasă și cea din grădină: Povestea seminței
Povești din alte primăveri:
Deschide ochii! Povestea seminței
Socoteala de acasă și cea din grădină: Povestea seminței
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu