Faptul că a început din nou școala
e, fără îndoială, momentul cel mai important al
săptămânii trecute. Orarul meu și-al Unei îl dictează acum pe al lui
Petru. Diminețile au redevenit povești
tragi-comice pe care iureșul obișnuit
al zilei le mătură sub covor: Una e când
somnoroasă și
bosumflată, când prea vioaie pentru somnoroasa de mine, Petru e când vesel ca un cintezoi la 5 dimineața,
când pisoi miorlăit până ies eu pe ușă, niciodată sigură că am luat tot, că știu
încotro apuc.
Așadar, a doua săptămână de ”instrucție”
a lui Petru a curs mai degrabă în jurul Mirunei și-al
meu. Tema lui a rămas grădina cu dovleci, iar activitățile
din săptămâna anterioară au rămas la îndemână, ca
să-și poată el alege câte ceva de lucru când și
când. A repetat cel mai des și
cu entuziasm vizibil fișa în care trebuiau identificate obiectele diferite de celelalte
din șir și,
pe lângă asta, i-am mai propus câteva lucrușoare
noi.
Împreună cu verișoara lui, a lipit ghemotoace de hârtie
creponată în conturul unui dovleac. I-a plăcut să rupă hârtia, a mototolit vreo
două ghemotoace, a și lipit câteva, apoi a fost lovit de-o oboseală strașnică și s-a dus să se întindă pe pat, răpus de atâta muncă! N., hărnicuță, a dus la bun sfârșit ceea ce vedeți
în imagine:
Într-o altă sesiune, le-am pregătit copiilor dovleci de
dimensiuni diferite pe care să-i decoreze. Am decupat eu mai întâi toate bucățelele
mărunte – ochii, frunzele, codițele
dovlecilor. Cam acesta a fost momentul în care am priceput că orice implică
lipit e, în ce-l privește pe Petru, sortit eșecului.
A catadicsit totuși să lucreze câțiva
dovlecei, după care a pus la cale lupte între bostanii decorați de
Una (!) sau i-a folosit pe post de măști
cu care ne-a speriat pe noi, ceilalți. Una a lucrat însă atentă, conștiincioasă, încântată să servească ea drept model mezinului răzvrătit (căruia, oricum, nu-i păsa ce face
soră-sa, câtă vreme nu-l încurca pe el). Pentru unii care nu
sărbătoresc nicicum Halloweenul, cred că am vorbit destul și
prea destul despre dovleci, fantome, sperietori și
toate cele. Pe 31 octombrie trag obloanele, mi-a ajuns!
În fine, am folosit niște
ochișori mobili ca să mai revedem corespondența
dintre cantități
și
cifre. Încă nu mă pot dumiri dacă Petru numără conștient sau nu peste 5, așa că prefer să nu includ, în materialele pe care i le pregătesc, decât numere mai mici de 5.
Am lăsat în urmă dovlecii și,
de luni, ne ocupăm de pompieri. Asta a cerut Petru, ca
să fie sigur că nu face același lucru ca soră-sa (ea citește acum despre păduri și mi-ar fi fost tare simplu să-i am pe amândoi preocupați
de același lucru). Hainele lui de băieți,
jocurile lui de băieți,
fișele lui de băieți, activitățile
lui de băieți
– Petru își marchează teritoriul. Același
Petru care pe la un an purta numai rochițele
soră-sii. Cine-ar fi crezut…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu