11 ian. 2013

Misiunile spațiale pe înțelesul copiilor curioși


            Una pare acum fascinată de ideea de călătorie în spațiu. Cum eu nu-s nici pe departe o cunoscătoare în domeniu, am cumpărat două cărți noi, care să-i aducă mai aproape tocmai informațiile de care are nevoie.


            Prima, ”Viața pe o stație spațială”, e o enciclopedie ilustrată ”Discovery Education”, apărută la editura Litera.
 
 
 
            Are 32 de pagini cu ilustrații de bună calitate, cu text scurt și clar, cu un glosar aerisit la sfârșit. Cartea m-a lămurit până și pe mine care-i mecanismul lansării unei rachete în spațiu. Ce-am mai găsit interesant? Detalii despre viața cotidiană pe Stația Spațială Internațională, despre munca de cercetare desfășurată acolo, despre costumul de astronaut, despre ieșirile în spațiu.
 

            A doua este o carte ”cu atitudine”. ”Nu ți-ai dori să fii astronaut pe Apollo 13! O misiune la care ai prefera să nu participi” – text de Ian Graham, ilustrații de David Antram – a apărut la Curtea Veche ca parte a unei colecții.
 

Cartea reconstituie, pas cu pas, o misiune spațială celebră și adaugă informații despre pregătirea unui astronaut, a unei misiuni spațiale etc. Cititorul are însă mereu ocazia să se pună în locul astronauților implicați în misiune, pentru că peste tot apare acel ”tu” care te obligă la un permanent exercițiu de imaginație: dacă eu aș fi acolo, ce mi s-ar întâmpla acum, cum aș acționa, ce decizii ar trebui să iau etc.
 

Din nou 32 de pagini și-un glosar, însă mai multă informație și o grafică mai îndrăzneață, menită să pună în evidență dramatismul poveștii.
 

Cred că aceste două cărți ne vor ține ocupate o vreme. Deja, aseară, Una mă întreba dacă astronauții au voie să aducă mici suveniruri din spațiu și dacă nu, de ce. Iaca nu știu să-i răspund!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu