6 ian. 2013

Poftiți de citiți!


          De Crăciun, Una a primit în dar ”Marea carte a Crăciunului” în care, printre nenumărate minunății, sunt și câteva pagini pentru cititori începători, cu textul mai aerisit și cu imagini care înlocuiesc, ici și colo, cuvintele care denumesc obiecte sau personaje. Una a citit două pagini și ceva înainte să obosească, și aceasta e cea mai bună performanță a ei de până acum.

Așa că încerc acum să-i pregătesc cât mai multe texte scurte în felul acesta. Unei îi plac mult fabulele, de aceea prima mea alegere a mers spre un volumaș tare drag mie, printre puținele salvate din biblioteca mea din copilărie: ”Furnica și porumbița”, de Lev Tolstoi.

Am lucrat, deocamdată, un singur text, ”Vulpea și strugurii”(la pagina 76 în carte). L-am repovestit în enunțuri cât mai simple, folosind cuvinte scurte. Iată ce-a ieșit. Nu l-am citit cu Una încă și v-aș fi recunoscătoare dacă ați arunca o privire asupra textului, să-mi spuneți dacă adaptarea mea sună cât de cât coerent. Ce-ați schimba/tăia/adăuga/rearanja? Cum ați reformula? Vă mulțumesc de pe acum, orice sugestie mi-e de folos!

4 comentarii:

  1. Cat ma bucur! Eu incerc de cateva zile cu Maria sa facem mici exercitii de citit ... Momentan reuseste doar cuvinte din 3 litere sa citeasca ... merge greu la cele din 4 litere ... dar ce ai facut tu e aerisit si atragator. O sa o printez si o sa o incerc cu ea. Sa mai faci si altele. Am si eu o carte cu fabule de cand eram mica, nu i-am citit din ea pana acum, dar poate acum e momentul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare, tare mult pentru ca mi-ai scris! Sigur o sa mai fac textulete ca acesta, incerc sa am unul pe zi pregatit pentru Una.

      Daca vrei sa folosesti doc. de azi, te rog sa-l descarci din nou - l-am corectat un pic, era o greseala chiar in primul rand. :(

      Si ce-i mai important, felicitari buburuzei tale! Daca deja au inceput sa fie usor de stapanit cuvintele scurte, vor veni si celelalte, atata timp cat ea isi doreste sa citeasca si-i place ce face!

      Ștergere
    2. Am citit-o aseara cu Maria. M-a intrebat cand a vazut-o pe calculator ce este. I-am spus ca o poveste scurta pentru cei care invata sa citeasca. Nu a mai avut rabdare sa o scoatem la imprimanta. Am citit-o impreuna. Ea spunea pe litere cuvintele ... unele le lega, unele nu, dar ii desparteam eu in silabe. La sfarsit mi-a spus ... mami, mi-a placut cum am citit. Am gasit si eu cartea ... pe asta o aveam si eu :) I-am citit din carte povestea dar a fost mai incantata de varianta ta. O sa urmaresc sa vad cand mai scrii si altele. Multumim mult pentru povestioara. O saptamana frumoasa :)

      Ștergere
    3. Ati fost mai harnice decat noi! Eu inca nu i-am aratat Unei textul, astept sa se adune cateva. Dar ma bucur asa mult ca i-a placut Mariei! Va multumesc amandurora pentru feedback!

      Sigur o sa mai fac textulete de felul asta, o sa le pun aici pe masura ce-s gata! Sa aveti si voi o saptamana frumoasa!

      Ștergere