20 nov. 2012

Ciuperci V. Încheiere








            Cred că toată lumea s-a săturat de ciupercile noastre, m-am gândit oricum de două ori dacă merită sau nu să postez textul de azi. Dar pentru că vreau ca lucrurile să se încheie rotund, iată. Se stinge și la noi febra ciupercilor. Semnalul l-a dat Una, într-o seară, când mi-a susurat în ureche: ”Mami, ia recapitulează-mi tu tot ce știu eu despre ciuperci!”

I-am recapitulat, i-am făcut apoi și-un material pe care să-l construiască ea în chip de trecere în revistă a ultimelor noastre săptămâni. Ideea am găsit-o aici, cu aplicație la geografie. Dar cred că procedeul se poate transfera cu succes la multe alte lucruri pe care le învață structurat copiii noștri.

A rezultat un soi de mapă pe care Una o poate răsfoi ușor singură, de aceea am și preferat un format mai mic decât A4. Fotografiile le-am găsit cu Google, textul e un rezumat nepretențios a ceea ce am tot discutat. M-am jucat un pic și cu fontul folosit, fiecare paragraf  e diferit de celelalte pentru că am încercat s-o provoc pe Una să citească și altceva decât veșnicul Times New Roman. Dacă textul că e de folos, îl găsiți aici.

Am ordonat apoi toate fișele ei de lucru. De la grădiniță, Una e obișnuită cu ele, le mai cere și acasă când și când. De obicei i le desenez eu, îi plac mai mult așa. Când am timp, îi mai meșteresc unele pe calculator. I le las pe rând pe masă sau îi prind câteva pe ușa frigiderului, ca să le găsească dimineața sau atunci când vine de la grădiniță. Una alege dacă/ce să lucreze – de obicei, primele rezolvate sunt fișele cele mai colorate.

Le-am grupat frumos – paginile colorate de ea și desenele împreună, scris-citit într-o secțiune, jocurile matematice în alta. A fost și Una uimită ce multe s-au adunat, s-a și mirat că avem mai multă matematică. Ce-am vrut (eu) să acoperim:

·         număratul până la 10, crescător și descrescător;

·         numere pare și impare până la 10;

·         număratul până la 20;

·         numere mai mari/mai mici decât x;

·         număratul din 10 în 10 până la 100;

·         fracții (până la cincimi, inclusiv);

·         operații matematice simple (adunări, scăderi).


Am strâns totul, am golit panoul pe care-și afișează Una planșele. O luăm de la capăt!

2 comentarii:

  1. Andru, cand vom invata despre ciupercute,sigur la lectiile tale voi veni! Sunt excelente, complece, bine organizate si dragute-foc!
    Multumim mult pentru toate materialele stranse, recomandari, ati facut o munca de milioane!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camelia, chiar ma gandeam zilele trecute ca sunt atatea lucruri pe care nu mai reusesc sa le pun aici! Nu intotdeauna fotografiez tot, apoi uit, reconstituirile parca n-au farmec...

      Colectia de mucegaiuri! :)) Stiu, dezgustator, dar intreaba-ma de cate ori pe zi le-a verificat, analizat, comentat!

      Dansul ciupercutelor - a inventat un soi de coregrafie care povesteste cum sporii sunt eliberati, apoi purtati de vant, cad pe sol, dorm pana conditiile sunt prielnice si apoi hifele, miceliul etc.

      Un inel al zanelor din ciupercute snuruite, crafturile etc.

      Ștergere