21 apr. 2013

Abecedarul lui Petru


          Nu merge Petru în clasa întâi, nu încă. Dar în ultima vreme, când răsfoim cărți, a devenit tot mai conștient de diferența dintre scris și imagine. Îmi arată de multe ori partea de text și insistă să-i citesc. Știu că dacă m-aș apuca acum să-i desenez câteva litere, probabil le-ar memora cu ușurință. Așa a fost și Una

            În contextul ăsta mi-am amintit de un proiect tare interesant găsit aici: un abecedar în imagini, pentru foarte începători. Ideea de a avea adunată o arhivă cu imagini pe care, la un moment dat, să le transformi într-o cărticică mi se pare tare frumoasă (deși uneori îmi trece prin minte că ar costa prea mult să le printez color și să le laminez). Seara, eu și Una alegem câte-o literă, facem o listă de imagini de găsit și gugălim împreună.

Încă nu știu prea bine cum o să arate cărticelele acestea cât text să așez sub imagine, să folosesc peste tot același font, să scriu și denumirea în franceză a obiectelor? Voi cum ați proceda?

3 comentarii:

  1. O idee ar fi sa folosesti imagini decupate din carti sau reviste vechi/abtibilduri pe care eventual sa le alegeti si sa le lipiti impreuna la fiecare litera.
    Ai putea scrie cuvintul in romana pe un post-it (sau un cartonas/hirtie normala lipita partial), iar dedesubt sa fie varianta in franceza (sau invers, hihi). Adica un fel de clapetele peekaboo, sa dea putin dinamism/surpriza.
    Ma gindesc ca ambele cuvinte (ro&fr) afisate sub aceeasi imagine ar putea fi nitelus obositor/plicticos de urmarit on the long run. Dunno, just sayin' :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu alte cuvinte, eu as merge pe o varianta interactiva (co-autori, sa zicem) in loc de simpla printare/laminare, nu atit pentru ca ar fi mai costisitor, ci pentru ca imi pare mai creativ si cu sanse mai mari sa nu isi piarda interesul livrovorii. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zic da si da, peste tot ai dreptate! Chiar nu ma gandisem cat de banal o sa fie sa primeasca bietul copil in brate un ceva de-a gata, care oricum nu va arata atat de profi incat sa-l faca sa chiuie de incantare! Cred ca varianta cea mai buna e sa lucram impreuna, cand o veni si ceasul acela!

      Ștergere