De când aprilie e luna dedicată învățării limbilor străine, încerc și eu să fiu mai
consecventă cu vorbitul în franceză pe lângă copii. Nu reușesc să citesc zilnic pentru mine, lor însă, da, le citesc.
Adina ne-a propus ca temă, pentru săptămâna care s-a încheiat, să includem muzică în procesul acesta de
învățare și iată ce ne-a ieșit nouă:
Puse împreună, toate
materialele acestea mă fac până și pe mine să cred că am planificat totul din timp: un cântecel despre
pompierii chemați să stingă incendiul, o cărticică pe exact aceeași temă și o alta despre
foc (editura Prut), mașini de pompieri din zestrea Unei, un foc improvizat din eșarfe. Ei bine,
numai planificare n-a fost necesară – cumva lucrurile s-au legat de la sine în
timp ce copiii făceau ce știu ei mai bine, se jucau.
Am cântat des cântecelul,
i-am tradus Unei pe ici, pe acolo. Am citit împreună despre o zi din viața lui Barnabé le pompier – e
oricum una dintre cărticelele preferate ale lui Petru, de ceva vreme.
Ne-am
jucat de-a pompierii cu ce-am găsit prin casă – fără echipament ignifug la
îndemână, copiii și-au pus câte-o șapcă și-au cerut foc. Ca să nu rupem un scaun și să-l aprindem în mijlocul sufrageriei, am mototolit două eșarfe și ne-am tot prefăcut că stingem ditamai
incendiul.
Tărăboiul a acoperit
muzica, evident!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu